Menu
Menu
Eklemli Platformlar 'ın Ana Parçaları

Alt (Yer) Kumanda Kutusu:
Makinenin hangi kumandadan kontrol edileceğini belirleyen kontak anahtarı, akülerin şarj seviyesi ve arıza hata kodlarını gösteren gösterge, yürüyüş fonksiyonun dışında makinenin diğer fonksiyonlarının gerçekleştirilip sıvı ya da döner butonlar, makinedeki güvenlik sistemleriyle ilgili uyarı ışıkları, acil durumu ya da bir başka ifadeyle ana mantar butonu gibi aksamların bulunduğu şasi üzerindeki kontrol kutusudur. Farklı marka ya da modellerde bazı aksamlar kumanda kutusu üzerinde değil, ancak şasi üzerinde başka bir kısımda yer alabilir.

Üst Kumanda Kutusu:
Yürüyüş dâhil makinedeki tüm fonksiyonların gerçekleştirilebileceği, acil durdurma/ana mantar butonu, tüm uyarı ışıkları, sinyal ve de bu butonların bulunduğu platform üzerindeki kontrol kutusudur. Fonksiyonlar genellikle bir joystick ile gerçekleştirilir.

Aks Sistemi:
Yüksek metrajlı platformlarda aks kilitleme sistemi, salınım aksı ve uzayabilir aks bulunmaktadır. Aks, araç tutuşunu ve dengeyi artırmaktır. Aks kilitleme sistemi, herhangi bir yükselticide çalışırken aks kilitleyerek dengeyi korumaktadır ancak bu esnada makineyi yürüyüşe verdiğinizde ani bir salınım olmaktadır. Bu nedenle bu işlemin dikkatli yapılması ya da bom tamamen indirildikten sonra yürüyüş yapılması tavsiye edilir.

Döner Tabla (Kule Dönüş):
Şasi üzerinde bulunan döner tabla sağa ve sola dönebilme özelliğine sahiptir. Bazı modellerde dönüş 360 derece ile sınırlıyken bazı modellerde ise sınırsız dönüş imkânı vardır.

Jib Bom:
Engellerin üstüne / altına erişimi kolaylaştırmak için çoklu platformda bulunan ve platform (sepet) ile diğer bomlar arasında küçük bomdur.

Platform (Sepet):
Operatörün üst kumanda kutusundan makineyi kullanmak için bulunduğu yerdir. Çoğu zaman sağa / sola dönebilme özelliğine sahiptir. Bazı modellerde otomatik seviyeleme sistemi mevcuttur.

Aks Bölmesi:
Akülü Eklemli Platformlarda bulunan bölmedir. Akülerin ağırlıkları dolayısıyla makinenin denge sisteminin önemli bir parçası olduğunu söyleyebiliriz.

Motor Bölmesi:
Dizel Eklemli Platformlarda bulunan bölmedir. Genellikle makinenin yan kısımlarında yer alır. Motor ile ilgili tüm aksamlar bu bölmeden erişilebilir.

Yürüyüş Motoru:
Yürüyüş tekerleklerinin bulunduğu kısımda yer alan ve makinenin yürüyüş yapmasını sağlayan motorlardır. Bazı dizel makinelerde 4 lokar yürüyüş sistemi bulunur.

Hidrolik Sistem:
Hidrolik tank, motor, pompa, valf grubu ve hidrolik silindirden oluşturduğu sistemdir. Platformun kaldırma indirme fonksiyonları bu sistem sayesinde sağlanır. Herhangi bir hortum patlaması sonucunda platformun aniden alçalmasını engellemek için emniyet valfleri kullanılır.

Emniyet Sensörleri:
Makinenin maksimum yük kapasitesinin aşılması durumunda devreye giren ve kaldırma işlemini engelleyerek operatöre sesli ve görsel uyarı veren ağırlık sensörü, makinenin maksimum eğim sınırına aşması durumunda devreye giren ve hareketleri engelleyerek operatöre sesli ve görsel uyarı veren eğim (tilt) sensörü, bom açı sensörleri, hidrolik basınç kontrol eden basınç sensörleri gibi emniyet ile alakalı sensörlerdir.

Acil Durum İndirme Sistemi:
Makinede elektriksel bir problem olduğunda manuel olarak indirilmesini sağlayan ve genellikle bir el pompası ve valf ile yapılan kullanılması uygundur (manuel sistemdir).

Sürüş Sistemi:
Özellikle Dizel Eklemli Platformlarda 3 farklı sürüş sistemi vardır:

2 teker sürüş sistemi

4 teker sürüş sistemi

Lokar yürüyüş sistemi

Tekerlekler:
Eklemli Platformlarda genellikle dolgu lastikler kullanılmaktadır.

 

Hemen Ara

Karşılaştırma Listesi

Karşılaştır (0)